Arbejdslivet John Køneke:

Coopsbutikker 10 år:
Fra elev til uddelerassistent 1985
Fra elev med fine tal på bundlinjen, index 150 på indtjeningen.
Diverse lederkurser banede hurtigt vejen for en karriere, hvor jeg til sidst var daglig leder
for 33 topmotiverede medarbejdere.

Min datter kom til verden i 1994 og min karriere skulle ikke fortsætte i butik branchen,
da arbejdstiden ikke passede ind i min oplevelse af at være far..
Skiftet faldt på Catering grossisten som havde arbejdstider 7-15 og fri om lørdagen..

 

 

 

 

 

 

Møller og Melgaard 5 år:
Cateringgrossist i dag (INCO) 1995
Jobtitel: Lagerassistent og afdelingsleder i varemodtagelsen

Jeg blev hurtigt daglig leder for varemodtagelsen og ansvarlig for lagerets lokationer.
Optimering af plukruter og den daglige bogføring samt personaleledelse.
Manden med den blå kittel er undertegnede.
Jeg flyttede til Blovstrød og transporten til København var ikke optimal.

Link til INCO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Seather 5 år:
Største kosmetikgrossist i DK i 2003
Jobtitel: Logistik og promotion

Daglig planlægning af logistik og optimering af 16.000 produkters lokationer og plukruter.

A-B-C pladser og top 100.
Bestilling af produkter og PHS materiale fra eksterne lagre til kampagner til sampak og
forsendelse osv.

Link til Saether Denmark

 

 

 

 

 

Hamlet Storkøkkener 2½ år:
Producent af Industrikøkkener 2008
Jobtitel: Indkøbschef og lageransvarlig (Produktionschef):
Kæmpeudfordring:
Kom til flere kontorer der var forladt for flere år siden, et lager der var uden lokationer,
stregkoder og styklister der ikke var tilpasset i flere år, personale som manglede gnisten
til at give den en skalle, der var ingen hjemmeside, bookinger af speditør skete via telefon.
Flere containere blev fyldt med affald fra kontorer og produktionen alt blev kørt væk.
Der blev ryddet op fysisk, og i ERP systemet, lokationer blev oprettet og hjemtagelse,
af de dele der skulle købes hjem blev købt hjem, arbejdsbeskrivelse af alle processer,
og LEAN teori blev testet og indført, indkøb og tanker blev til handling.
Timer på projekter/produktion blev tilpasset.
Tempoet og hele virksomheden kom op i superligaen.
Jeg fik lavet hjemmeside og salgsbrochure.
Så kom finanskrisen, som ramte alle virksomheder og vi solgte intet, så vi producerede
nu til lager og efter et ½ år uden salg kom fyresedlerne.
Virksomheden har været lukket i mange år.

 

 

 

 

 

 

Holms finmekanik 3 år:
Produktionsvirksomhed af dele til industrien 2010
Jobtitel: Indkøber og lageransvarlig:

Indkøber af overflader og dele til produktionen og lageransvarlig.
Resultater: optimering af indkøbsprocessen, implementering af omkostninger på produkter,
oprettelse af produkter i styklisterne og indførelse af stregkoder og ”kanban”
(Lean) på lageret og på indkøb, indførelse af webforsendelse af alle
speditørleverandører.
Vedligeholdelse af stamdata og forbedring af søgninger på produkter.
Økonomiske gevinster er synliggørelse af hvilke produkter der er en høj avance på,
hvilke der skal forhøjes ved næste kontrakt forhandling med kunderne.
Webforsendelser salg kan selv se hvornår kunden modtager produkterne,
prissammenligning så billigste udbyder vælges, forbedrede service.

 

 

 

 

 

 

Startet hos Elverdal A/S Marts 2017 

Direkte under direktør og stifter Jens Bo Thorsager

Ansat som koordinator: (produktionchef, indkøber og logistik)
1.Dagligleder af produktionen. 11.
2.Dagligleder for driftspersonalet. 2
3.Dagligleder for logistikpersonalet. 1
4.Indkøb til produktionen og montørerne.
5.Indkøb til den daglige drift: Bilparken og IT udstyr osv.
 6.Logistik: lager og forsendelse. 

Indkøber af dele til produktionen .
Resultater: optimering af indkøbsprocessen, implementering af omkostninger på produkter, oprettelse af produkter / styklisterne og indførelse af ”kanban”
(Lean) på lageret og på indkøb, indførelse af webforsendelse af alle
speditørleverandører.
Vedligeholdelse af stamdata og forbedring af søgninger på produkter.
Økonomiske gevinster er synliggørelse af hvilke produkter der er en høj avance på, til pasning af time forbrug på alle produkter løbende, så kosten tilpasses løbende.

Kontrakt forhandling med leverandør.

Har været en del af et team som har formået en omsætnings fremgang på 5 år fra 45 til 70 millioner, der er i dag ca. 50 ansatte.

Har implementeret et produktionsstyrings program i Navision til styring af produktions timer på produkter og personale timer.
Daglig bruger af Time styrings programmet Microbizz som styr kosten i produktionen og eksterne medarbejder (montagepersonel som er på faktura). samt kvalitetskontrol med foto osv.

Det vigtigste for mig er at alle medarbejder er glade og yder deres max, der er plads og respekt blandt alle mine ansatte lav som høj. flere er kommet tilbage efter besøg hos konkurrenter i korter perioder, fordi der er en god kemi og arbejdsmoral samt team spirit.